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faisceau
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Auteur Message
duralinox
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MessagePosté le: Jeu Sep 20, 2007 19:20    Sujet du message: faisceau Répondre en citant

Bonjour tous !

Je suis un nouveau membre dans ce forum.

J'habite dans Danemark.

J'ai un alu Z1 1955, et essaye d'adapter un faisceau d'un L6.

Est-ce que n'importe qui a un diagramme qui montre les raccordements sur le comut?

Salutations Jan...............
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energol
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MessagePosté le: Jeu Sep 20, 2007 21:19    Sujet du message: Répondre en citant

Salut Jan,

C'est un schéma ou dessin qui te permet d'identifier les connexions derrière le commodo que tu cherches?

Ou simplement un schéma du circuit électrique?

Energol
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duralinox
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Localisation: Danemark

MessagePosté le: Jeu Sep 20, 2007 22:39    Sujet du message: Répondre en citant

Bonjour Energol.

J'ai un diagramme électrique, mais je dois savoir où relier les fils au comut.

Je ne peux pas écrire en français, ainsi je doivent le traduire par le google, ne savent pas si c'est Français correct ? Désolé !

Jan.........
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energol
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MessagePosté le: Ven Sep 21, 2007 09:56    Sujet du message: Répondre en citant

Salut Jan,

Est ce bien le “comut”?



Tu cherches les codes couleurs des fils à mettre en face de chaque emplacement ?



Est-ce qu’un forumiste peut mettre en face les codes couleur des fils du faisceau électrique d’une L6 ?

Energol.
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nicopanpan
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MessagePosté le: Ven Sep 21, 2007 10:51    Sujet du message: Répondre en citant

Je pense que notre ami Danois pourrait consulter la page 340 du manuel PL17 proposé par Séby ici.
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Jean-Michel
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MessagePosté le: Ven Sep 21, 2007 10:58    Sujet du message: Répondre en citant

duralinox a écrit :
J'ai un diagramme électrique, mais je dois savoir où relier les fils au comut. Jan.........


Hello Jan
Two models of comut exist for L6 cars. Energol's picture shows the first one, with wires screwed on the comut. The second one has pluged wires. I suppose your model is the first one, as, on the other, the colors are both on the wires and on the comut.
If you confirm it, I am able to send you this evening the pluging place of each wire, if not done before.
Be careful to never switch on the battery if the comut is not isolated from every metal part of the car : all the comut is permanently relied to the positive pole of the battery! Regards. JM
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duralinox
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MessagePosté le: Ven Sep 21, 2007 17:05    Sujet du message: Répondre en citant

Energol, oui celui est celui !
J'ai besoin les codes couleurs des fils a mettre en face de chaque emplacement.
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MessagePosté le: Ven Sep 21, 2007 17:08    Sujet du message: Répondre en citant

Nicopanpan, j'ai le manuel, mais il n'indique pas où et les couleurs de wich va où sur les raccordements sur le comut?
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MessagePosté le: Ven Sep 21, 2007 17:28    Sujet du message: Répondre en citant

Hello Jean-Michel!

Yes, it is the lightswitch with the screws as shown in the picture.

I have a box full of them, from Dyna and PL17´s, but they are all the screw type!
So it would be nice if you could tell me where to put what.

I have the original PL17 manual, but the wireing diagram only shows wich coleurs goes to the comut, but not WHERE on the comut!

Thanks for the warning to isolate it from the body.

The nut centered in the middle, is it +?

So, you live in Avignon?
Lovely place, I was there in 1974 for my hollyday. Very Happy

And thank you for helping me!
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MessagePosté le: Ven Sep 21, 2007 21:12    Sujet du message: Répondre en citant

Hello Jan,

I think that Jean-Michel will give you soon the solution to your problem.

Where do you live in Danemark? I went to Herning in 1992 for the ICCCR on a bike with a GS Citroen engine. Were you there with a Panhard?

Have you photos of your car(s)?

Regards

Energol
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MessagePosté le: Ven Sep 21, 2007 22:15    Sujet du message: Répondre en citant

( -----------------------------------------)

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MessagePosté le: Sam Sep 22, 2007 11:19    Sujet du message: Répondre en citant

duralinox a écrit :
Nicopanpan, j'ai le manuel, mais il n'indique pas où et les couleurs de wich va où sur les raccordements sur le comut?


Sorry, it's true that there are only the colors of wire, but not their site.
Regards, Nico.
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Jean-Michel
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MessagePosté le: Sam Sep 22, 2007 17:57    Sujet du message: Répondre en citant

duralinox a écrit :
....Yes, it is the lightswitch with the screws as shown in the picture. So it would be nice if you could tell me where to put what.
I have the original PL17 manual, but the wireing diagram only shows wich coleurs goes to the comut, but not WHERE on the comut!
Thanks for the warning to isolate it from the body.
The nut centered in the middle, is it +?.....


Hello Jan.
Sorry to be late, but it's less easy than I hoped : the colours on the electric scheme are written with very small letters, and partly impossible to read. I'll try to rebuild it.
Take the picture of Energol. I think you can fit without mistake:
Blue with "Ph" (high beams)
Green with "C" (low beams)
Black-yellow with "A1" (horn-soft)
Black-red with "A2" (horn-loud)
White-green with "ID" (turn signal right)
White-red with "IG" (turn signal left)
The red wire (the thickest one) is screwed on to the center nut of the comut.
All of this I am sure of.
There remains two wires, a brown and a white one. I think the white one (which comes from the turn signal unit) fits with "+". The brown is for the position light front and back, but there are two connections, so I am not sure.
I have to check this on another car. I will get back to you as soon as I know.
Best regards. JM
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galbert
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MessagePosté le: Sam Sep 22, 2007 21:44    Sujet du message: Répondre en citant

bonsoir jan
alors mon schema te convient il
bien amicalement
christopher
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duralinox
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MessagePosté le: Sam Sep 22, 2007 22:10    Sujet du message: Répondre en citant

Jean-Michel, thank you very much!
I will work on it again tomorrov and see how it goes.
I have sendt you a personel message, please tell me if you got it, because I suspect the computer did not send it!?

Christopher, votre diagramme est sendt très bon, et de Jean-Michel j'une liste de couleurs et de raccordements, ainsi avec ces deux choses je ne peux pas tourner mal ! Very Happy
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