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Auteur |
Message |
danjamds rang: dyna Z **
Inscrit le: 22 Fév 2013 Messages: 294 Localisation: England
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Posté le: Lun Avr 22, 2013 16:03 Sujet du message: parrallisme |
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Bonjour a tous,
Quelqu'un peut-il m'expliquer comment une voiture avec un tel carrossage positif évident nécessite une énorme quantité de "orteil-
sur". Sûrement pour la roue de rouler en ligne droite, il doit avoir besoin de "orteil- en", tout comme la plupart des autres voitures.
Can someone explain to me how a car with such obvious positive camber requires a huge amount of "toe - out". Surely for the wheel to roll in a straight line it must need "toe - in" just like most other cars. _________________ John Fletcher in sunny Yorkshire |
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Philippe 78 rang: dyna Z **
Inscrit le: 02 Jan 2013 Messages: 201 Localisation: Les Essarts Le Roi
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Posté le: Lun Avr 22, 2013 20:45 Sujet du message: Parallélisme |
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Hello John
Some data about the front axle. (24CT '65 MY)
Castor: 1°40'
Camber: unknown
Inclinaison du pivot: 9°50'
Toe-Out: 3 to 5 mm
Basically as its a front wheel drive => toe out is needed. Nevertheless we don't know the "offset"
If "offset" is positive => toe out is needed
If "offset" is negative => toe in is needed.
About '66 MY its mentionned "pincement" (toe in) 3 to 5 mm.
According to me as its mentionned "3 to 5 mm" its toe in.
If it was mentionned "-3 to -5 mm" it is toe out.
These are my comments about your request.
Kind regards
Philippe |
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