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parrallisme

 
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danjamds
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Inscrit le: 22 Fév 2013
Messages: 294
Localisation: England

MessagePosté le: Lun Avr 22, 2013 16:03    Sujet du message: parrallisme Répondre en citant

Bonjour a tous,
Quelqu'un peut-il m'expliquer comment une voiture avec un tel carrossage positif évident nécessite une énorme quantité de "orteil-
sur". Sûrement pour la roue de rouler en ligne droite, il doit avoir besoin de "orteil- en", tout comme la plupart des autres voitures.

Can someone explain to me how a car with such obvious positive camber requires a huge amount of "toe - out". Surely for the wheel to roll in a straight line it must need "toe - in" just like most other cars.
_________________
John Fletcher in sunny Yorkshire
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Philippe 78
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Inscrit le: 02 Jan 2013
Messages: 201
Localisation: Les Essarts Le Roi

MessagePosté le: Lun Avr 22, 2013 20:45    Sujet du message: Parallélisme Répondre en citant

Hello John

Some data about the front axle. (24CT '65 MY)

Castor: 1°40'
Camber: unknown
Inclinaison du pivot: 9°50'
Toe-Out: 3 to 5 mm


Basically as its a front wheel drive => toe out is needed. Nevertheless we don't know the "offset"
If "offset" is positive => toe out is needed
If "offset" is negative => toe in is needed.

About '66 MY its mentionned "pincement" (toe in) 3 to 5 mm.
According to me as its mentionned "3 to 5 mm" its toe in.
If it was mentionned "-3 to -5 mm" it is toe out.

These are my comments about your request.

Kind regards

Philippe
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